, bemoei je ermee!
Baal jij dat er alleen jam op de ontbijttafel staat? Hoe los je dat op?
Waarschijnlijk door erover te praten.

De Cliëntenraad werkt eigenlijk hetzelfde.
We praten alleen in de Cliëntenraad niet over wat jij het liefst op je brood smeert,
dat moet je echt zelf oplossen.

Maar jouw mening over ideeën voor de opvang en begeleiding, daar doen we wel iets mee in de Cliëntenraad.
En….dat geldt ook voor zowel ouders en verzorgers.

Meedenken als ouder/verzorger of als jongere?
Jij weet het beste welke zorg de jongeren bij de AMO nodig hebben. Lees verder   

In de Cliëntenraad kun je samen met andere meedenken en meepraten over de zorg die AMO biedt.
Het doel is dat de zorg beter wordt afgestemd op de wensen en behoeften van cliënten.

Wat doen we?
Wij geven in de Cliëntenraad onze mening over de manier waarop de zorg bij de AMO is geregeld.
De Cliëntenraad komt regelmatig bij elkaar; ongeveer 4x per jaar.
Samen bespreken we de onderwerpen die van invloed zijn op de zorg die AMO biedt. Bijvoorbeeld de veiligheid, de bereikbaarheid van begeleiders, of de manier waarop informatie wordt gegeven.

Wat doen we niet?
In de Cliëntenraad wordt niet over de jam of pindakaas bij het ontbijt gesproken, en ook niet over persoonlijke zaken. Als er eigen klachten of vragen over de zorg zijn, kan dat het best worden besproken met het zorgteam.

Hoe ziet de Cliëntenraad er uit?
Wij vinden het belangrijk dat de Cliëntenraad vertegenwoordigers heeft uit alle vormen van zorg en begeleiding die AMO biedt.
Kijk ook eens op de AMO website wie er in de Cliëntenraad zitten. (www.deamo.nl)

Heb jij als jongere, of als ouder/verzorger interesse om met ons mee te denken?
Bel ons of mail de Cliëntenraad:
E -mail: clië[email protected]